אברהם לינקולן ומלחמת האזרחים של ארה"ב

המלצות
א. צפו בסרטון פעם אחת לפני שתתחילו בכתיבת התשובות.
ב. קראו כל שאלה בנפרד וצפו בקטע המיועד בסרטון

חלק א'
1. צפו בסרטון הבא וענו על השאלות שלאחריו
בסרטון שלפניך מוצגות תמונות שונות של מלחמת האזרחים האמריקאית. ביניהן: ההפגזה הימית ויחידה צבאית המורכבת מחיילים שחורים.

1. תאר היכן התחוללה ההפגזה הימית ומהו הגדוד זה, 
הסבר מה מיוחד בשני דברים אלה.

2. מפה מקוונת. הכנס לקישור הבא maps.google.com,  השתמש במדריך המצורף על מנת ליצור מפה משלך.

א. סמן על המפה את מקום התרחשות קרב גטיסבורג בתוך תווית הסמן, עליך לכתוב את תמצית הקרב ולהוסיף תמונה או סרטון.

ב. הסבר את השלכות קרב זה על כל אחד מהצדדים.

חלק ב'
2. קרא את המקור הבא - החוקה האמריקאית - גלול עד לסעיף התיקונים

א. תאר מהו התיקון עליו נלחם אברהם לינקולן בקונגרס והסבר כיצד נתפס תיקון זה על ידי הצדדים השונים במאבק. חלופותיו והשלכותיו 

בסרט מוצגת טענה שלמשרת נשיא ארה"ב יש כוח רב.
ב. היכנס לקישור הבא http://www.blogger.com. השתמש במדריך המצורף על מנת ליצור בלוג נשיאותי. תאר את הקושי והפתרונות להעברת התיקון ה-13 בקונגרס הבא שלוש דוגמאות נוספות לשימוש בכוח הנשיא במהלך ההיסטוריה.

חלק ג'
3. בשנת 1861 גדוד הגלים ה-12 ממסצ'וסטס חיבר שיר שנקרא: "גוויתו של ג'ון בראון" - השיר ידוע יותר בפזמון שלו: Glory, Glory, Hallelujah. במהרה הפך השיר להמנון צבא האיחוד במלחמת האזרחים. בראון הוביל את הטבח בפוטאווטומי קריק.


א. הצג מי היה ג'ון בראון, הסבר מהי "רוחו שממשיכה לחיות" 

הכנס לקישור הבא http://en.linoit.com/. השתמש במדריך המצורף על מנת ליצור לוח בנושא הטבח בפוטאווטומי קריק. 
ב. תאר את האירוע והצג עמדה אחת בעד ועמדה אחת נגד האירוע. עליך לנמק כל אחת מהעמדות תוך התייחסות למכלול ההיסטורי בו התרחש

או

הכנס לקישור הבא - maps.google.com - השתמש במדריך המצורף על מנת ליצור מפה משלך
ב. בסרטון מוצגים חמישה שמות של חמישה שדות קרב. סמן על המפה את חמשת המקומות. בתוך תווית הסמן, עליך לכתוב את תמצית כל קרב ולהוסיף תמונה או סרטון.