דף הבית‏ > ‏

אודות

אלי אבני - Eli Avni

בעל תואר ראשון ותעודת הוראה בספרות ותיאטרון מהאוניברסיטה העברית בירושלים, בוגר קורס מנהלי בתי ספר באוניברסיטת בר אילן.
כסטודנט התחלתי לעבוד בהדרכת חבורות רחוב, מקור ובסיס להבנת עולמו של היחיד וכיצד לעבוד עם קבוצה.
כמדריך חבורות רחוב, פיתחתי רעיונות ופרויקטים לעבודה יצירתית של כתיבת תסריט וצילום חייהם על כל המורכבות שבהם. פרויקטים אלו זיכוני בפרס הצטיינות מטעם עיריית ירושלים ופרויקט היל"ה.
בחטיבת הביניים "היובל" במבשרת ציון, עבדתי כרכז פדגוגי, הקמתי את המרכז הניסוי בחטיבה ואף הייתי אחראי על בעיות משמעת, (שוב, רכישת זוויות ראייה לקשיים ומאבקים של התלמידים ואף משפחותיהם).
במבשרת ציון ובירושלים לימדתי בפרויקט היל"ה ואף ניהלתי את הפרויקט במבשרת ציון, שם תוך שנה קיבצנו מעל 40 נערים שקיבלו שיעורים מטובי המורים בישוב.
באוניברסיטה העברית בירושלים, זכיתי להיות בין מקימי תוכנית להב"ה (שילוב צעירים בלימודים אקדמיים תוך לימודיהם בתיכון), שם לימדתי שלוש שנים ולאחר מכן ניהלתי שלוש שנים מכינה באוניברסיטה. 
כיום, אני מורה לספרות ותיאטרון ומרגיש מורה טוב. 

התפיסה הפדגוגית שלי:

התלמידים הם כמו הבן שלי, הרבה דברים יודעים יותר טוב ממני ובמספר דברים יש לי יותר נסיון. אני רואה עצמי כמנחה בעל יכולת יצירה ונגיעה. אני לא פוחד להיכנס לכיתה ולומר "יש לי רעיון".



יאיר פרבי - Yair Farby


בעל תואר ראשון ותעודת הוראה בהיסטוריה ולימודים כלליים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, בוגר קורס מורי אולפן עברית ובוגר קורס אל"ה. 
את דרכי בעולם ההוראה התחלתי כאח בוגר ומלווה נוער בפנימיית "יד נתן", המשכתי ללמודי תואר ראשון באוניברסיטה העברית ושם סיימתי גם קורס מורי עברית באולפן הקיץ. לאחר מכן עבדתי בתיכון "רנה קסין" במשך שלוש שנים שבמהלכן הגשתי עשרות תלמידים לבגרות בהצלחה רבה. מאז תחילת עיסוקי בהוראה אני מלמד תלמידים ברמות שונות ומנחה תלמידים בכתיבת עבודות חקר בהיסטוריה. עד שנת 2008 לימדתי בחטיבת הביניים "היובל" ומילאתי תפקידים מגוונים: מורה להיסטוריה, אזרחות וגיאוגרפיה, רכז מקצוע, רכז חברתי קהילתי, רכז תקשוב ומנהל האתר הבית ספרי. משנת 2009 אני משמש כמורה ומחנך בתיכון הראל וכן מלמד היסטוריה, מדעי המידע ויישומי מחשב. משנת 2005 נחשפתי לעולם המחשבים בצורה משמעותית יותר ומאז אני מפתח יחידות הוראה מקוונות בנושאים שונים, ברמות שונות לשכבות השונות.

התפיסה הפדגוגית שלי

תפיסתי הפדגוגית בנויה על כך שאני רואה בעצמי מורה ומחנך. לדעתי לא ניתן להפריד בין השניים ומי שעושה זאת טועה. שתי הדמויות אשר ניצבות לנגד עיני בתפיסתי הפדגוגית הם: יאנוש קורצ'אק ופרופ' קרל פרנקנשטיין. מתוך התורות של שני ענקים אלה הרכבתי את תפיסת עולמי הפדגוגית בה כל ילד הוא עולם ומלואו ושני ילדים הם שלושה... וכן כי לכל תלמיד מגיעה הזדמנות לתקן את שגיאותיו ותפקידי הוא לכוונו לכך. איני אוהב ללמד מידע, אני אוהב ללמד כיצד להגיע אליו. כשהתלמיד הגיע לכך בכוחות עצמו הוא מועצם, רוכש יכולות ומלא ביטחון עצמי. 


התפיסה הפדגוגית שלנו

התפיסה הפדגוגית העומדת ביסוד אתר זה, רואה את התלמיד והמורה כשותפים לתהליך הלמידה.
המורה חייב להיכנס לכיתה בלי פחד ולהבין שמולו יושבים שותפים. הוא מביא עימו מטען עולם, חוכמה, סולם ערכים וחשוב מכל את היכולת לגעת בכל תלמיד, לחשוב אחרת, ליצור ולעודד יצירה. 
המורה ילמד ויעצים את התלמיד ואת ביטחונו העצמי, על ידי הקניית מיומנויות רבות ומגוונות. כך התלמיד ימשיך לבד והמורה יצפה בו וינחה אותו.
אנו ניתן את הכלים הטובים ביותר למורה, לתלמיד ולעבודתם המשותפת. נדריך על הצד הטוב ביותר על מנת להפוך את השיעורים לרעננים ופוריים יותר.
מורה שירצה בכך, יקבל הנחייה אישית מתוך ניתוח הקשיים והצרכים ועל פי רצונו לעבוד אחרת.
התלמיד יקבל מאיתנו כלים ללמוד, להתפתח ולהתייעל.

הצלחתכם היא הצלחתנו.
בברכה, צוות "מורה טוב"

כתבו עלינו וכתבו לנו

תת-דפים (1): מורה טוב בתקשורת