דמות מהעלייה

כתב וערך: יאיר פרבי

חלק א'

קראו בקישורים הבאים על העליות:

העלייה הראשונה:          אתר מט"ח, אתר ויקיפדיה 

העלייה השנייה:             אתר מט"ח, אתר ויקיפדיה

העלייה השלישית:          אתר מט"ח, אתר ויקיפדיה

העלייה הרביעית:           אתר מט"ח, אתר ויקיפדיה

העלייה החמישית:          אתר מט"ח, אתר ויקיפדיה



חלק ב'

ערכו טבלת השוואה לשלוש עליות לכל הפחות. בהשוואה התייחסו לארבעה קריטריונים (תבחינים) שונים להשוואה. מאפייני העולים, גורמים, קשיים, צורת התיישבות. העלו את הטבלה לפורום


רגע לומדים: כיצד עורכים השוואה



חלק ג'

בחרו דמות מאחת העליות מתוך רשימת הקישורים וסכמו עליה במילים שלכם או המציאו דמות וכתבו עליה על בסיס מידע היסטורי קיים.

לבחירת דמות אמיתית מהעלייה השלישית, לחצו כאן  

לבחירת דמות אמיתית מהעלייה הרביעית,  לחצו כאן 

לבחירת דמות אמיתית מהעלייה החמישית, לחצו כאן            

מצאו פרטים נוספים על הדמות על ידי חיפוש באינטרנט ובספריה אם זו דמות דמיונית המציאו ביוגרפיה שלה על פי אירועים אמיתיים 

מהתקופה.

רגע לומדים: כיצד מסכמים מידע



חלק ד'

ערכו תעודת זהות לעולה וכללו בה:

שם, תאריך לידה, מקום לידה, 

אם עבר/ה מקום - לאן

מצב משפחתי, אחים/ות, לימודים, תנועות נוער וכו' העלו את הביוגרפיה לפורום

רגע לומדים: כיצד ממזגים מידע



חלק ה'

פתחו בלוג לעולה, כתבו דף ביומן העולה ובו הביאו את ההכנות לקראת העלייה:

הסיבות והמטרות שהביאו לעליה, מה צריך מבחינת ציוד, סכום הכסף, כלי תחבורה, מזון ושתייה, מסמכים.

ציינו את החששות, הפחדים, התקוות והציפיות 

הנחיות לפתיחת בלוג בקישור הבא 

רגע לומדים: עיקר וטפל



חלק ו'

כתבו דף ביומן העולה מהמסע עצמו, מנקודת מבט של העולה. כתבו את מי פגש/ה, על מה חשב/ה, האם צילם/ה? את מה? (הביאו תמונות מהאינטרנט) האם עשה/תה חברים במסע? מיהם? מה הציפיות בהגעה לארץ?



חלק ז'

כתבו דף ביומן העולה שלושה שבועות מאז ההגעה ארצה. הביאו בו את הקשיים, השאיפות, היכן גר/ה? סוג הישוב, שם הישוב, מה מראהו? היכן נמצא? עם מי גר/ה?

רגע לומדים: סוגי קריאה



חלק ח'

כתבו מכתב של העולה הביתה למשפחה בגולה, עשר שנים לאחר שחי/ה בארץ ותארו את המצב הנוכחי. 



חלק ט'

הכינו מצגת או סרטון מסכמים של היחידה כאילו נעשים ע"י נכד או נין של העולה. במצגת/סרטון הביאו תמונות, קטעי היומן, כרטיס הנסיעה, כסף, פנקס כתובות, מזכרות, מפה, מסמכים אישיים או כל דבר אשר ליווה את העולה בזמן העלייה ובשנים הראשונות להתיישבות בארץ.

העלו את המצגת או הסרטון לפורום 

תת-דפים (1): מדריך למורה
Comments