להתמודד עם חרדה

הכי חשוב, ללמוד היטב, להיות מאורגן, לארגן חומר, להתחיל ללמוד למבחן או הבגרות הרבה לפני המועד שלו... ואחר כך:

 תרגילי נשימה תמיד עוזריםראו בדמיון מודרך (יש להקפיד לשכב,לפשוט רגליים וידיים בתנוחה נוחה (כל אחד עפ"י רצונו)לעצום עיניים. צריך להקפיד על נשימות מרגיעות: להכניס אוויר דרך האף, לאצור אותו בחזה ככל האפשר ולשחרר לאט לאט מהפה. 20 נשימות כאלה בזמנך שלך. ניתן להחליף בין הפה לאף. לבצע הכל לאט, לפני מבחן עוזר להירגע. 

1. 
דמיון מודרךלחשוב טוב - כדאי לבצע תרגילים בבית, לשכב נוח, לעצום עיניים , מי שאוהב מוסיקה שקטה כדאי לשמוע ולדמיין: איך אני מצליח, עושה דברים שאני אוהב, משיג כל שברצוני...

2. לחבר לך משפטים משלך'אני אעשה זאת'... 'אף אחד לא יעצור אותי...' 'אני אצליח...' - לשנן אותם, לומר אותם בשעת לחץ, להאמין בהם... 

3.להיות מאורגן עם מחברות הלימוד 

4. 
להשלים את החומר הרבה לפני מועד המבחן או הבגרות 

5. 
ללמוד ולכתוב בראשי פרקים את החומר 

6. 
לחזור עם חברים על החומר, להרגיש שאתה יודע, לקבל בטחון מהתגובות שלהם : 'בוא'נה, זה חרש...' זרע וקצר... 

7. 
כאשר עושים מבחן או בגרות - שננו כיצד 

8. 
כדאי להתייעץ ולקבל עזרה באם כל זאת לא עוזר, תמיד יש יועצים ויועצות טובות בבית הספר שירצו לעזור (מורה נחמדמורה טוב - גם טוב)

9. אם בזמן המבחן או הבגרות קיבלתם 'בלאק אאוט', פעלו על פי הצעדים הבאים.
    א. עצרו את הכתיבה, הניחו את כלי הכתיבה, שבו זקוף, עצמו עיניים.
    ב. דמיינו לעצמכם את כל הדברים שעשיתם מאתמול בלילה לפני השינה.
    ג. ראו את עצמכם הולכים בבית, מכינים מערכת, מצחצחים שיניים, נשכבים במיטה והולכים לישון. כיצד התעוררתם ומה
        עשיתם עד שהגעתם לכיתה.
    ד. כתבו על דף חלק (אפשר בצד השני של המבחן) את כל הדברים הללו.
    ה. שימו לב, במהלך הכתיבה אתם תזכרו בחומר המבחן או הבגרות.

* 'בלאק אאוט' - הוא מחסום דמיוני, קיר מחשבתי, שנעמד בין החומר שלמדתם לבין טופס הבחינה, הסרתו מעלה מחדש את כל חומר הבחינה לכדי כתיבה. בכדי להעלות את החומר - להוריד את הקיר - צריך לחשוב על משהו אחר, כל דבר שגרתי, שגרה = רוגע. נסו זאת, זה בטח לא יזיק, זה אפילו יועיל.
Comments