ניהול מחברת - מד"ל

ניהול מחברת

שיעור ראשון


המורה יראה לתלמידיו דוגמאות של מחברות (ניתן של התלמידים עצמם, או מחברות ישנות)

1. כל תלמיד יבחן את המחברות (שוב, ניתן שיעבוד על מחברת שלו)

2. כל תלמיד יכתוב דברים שלדעתו צריך לתקן במחברת

3. כל תלמיד ירשום דברים טובים במחברת

4. המורה יכתוב את דברי התלמידים עפ"י מפת מושגים (את ההערות יחלק עפ"י נושאים הקשורים למחברת. לכל קבוצה יתנו שם מסכם. בכל קבוצה עפ"י הרעיון המסכם ימיינו את דברי התלמידים) לדוגמא-רעיונות לנושאים בהם ניתן יהיה למיין חלק מדברי התלמידים:

- סדר
- ניקיון
- הבלטת נושאים חשובים
- הכנה למבחן
- ועוד

5. המורה ייתן לתלמידיו שיעורי בית: לכתוב 3 כללים בנושא המחברת עליו יחליט התלמיד להקפיד במיוחד.

שיעור שני

6. בכיתה: המורה ינהל שיחה עם תלמידיו-האם באמת ניתן לשנות הרגלים וכיצד משיגים זאת?מספר תרגילי תיאטרון להבנת שינויי המחשבה וההתנהגות שלנו:

7. המורה יבחר תלמיד עם נטייה למשחק (טוב להכיר כשורי התלמידים...) וייתן לו את התרגיל הבא: 
- אתה מפקד בצבא, נהל שיחה מאולתרת עם המזכירה שלך (תלמידים אחרים ישולבו אימפרוביזציה בהתאם להתפתחויות...). שיחה עם חייל שנרדם בשמירה... (המורה ינחה את התלמיד להגזים עם התכונות הסטריאוטיפיות של הדמות: קשוח... ו...?)
- אותו מפקד בצבא בשיחה עם ביתו בת השלוש... אותו מפקד בשיחה עם אשתו העצבנית בגלל שהרגיז את אמא שלה (המורה ינחה את השחקן להגזים עם הסטריאוטיפ של הבעל ש'קצת' פוחד מאשתו...
- ניתן לעשות תרגיל דומה: מנהלת בי"ס קשוחה בשיחה עם: מזכירה מעצבנת... תלמיד ששבר חלון... כיצד לדעתכם תדבר עם הבן שאחריו היא משוגעת? (למרות ששבר חלון בבי"ס)

סיכום התרגילים: מתי אדם משנה התנהגותו? למה? (סביבה,תפקיד,נסיבות...). האם אנחנו יכולים וצריכים לשנות התנהגות? הרגלים? הרגלי עבודה? 

לכיתה: דיווח ושיחה 

8. המורה יכול לשוב לנושא בכל תקופת זמן שיבחר: לשוחח עם הכיתה, לעקוב  ולבחון מחברות בכיתה. להתייחס אליהם בצורה ביקורתית. 

9.
 ניתן לתת שיעורי בית: מה הוריהם חושבים על ניצול המחברת שלהם? שההורים יכתבו בפורום מתאים. 

Comments