תכנון זמן - מד"ל

תכנון זמן: (יתבצע במהלך 3 שיעורים רצופים ולאחר מכן מעקב)

שיעור ראשון

1. בכיתה המורה יקרא עם תלמידיו את הסיפור הבא

2. כל תלמיד ירשום במחברתו את הדבר החשוב ביותר שלמד מהסיפור

3. ניתן לתת לתלמידים לכתוב סיפור עם לקח דומה

4. ניתן לתת לתלמידים למצוא פתגמים העוסקים בזמן ובאדם

5. ניתן לתת לתלמידים להכין מהתלות קצרות (מערכונים) העוסקים בזמן ובחשיבותו.

6. חומר למחשבה - מה עניין הכוסברה לסיפור?

7. יש לנהל שיחה עם הכיתה בנושא תכנון זמן וחשיבותו (הסיפור מהווה בסיס לשיחה) ולרשום על הלוח את הדברים החשובים הקשורים לנושא.

8. בבית: התלמידים (עם המורה) יכנסו לדף 'תכנון זמן'

9. המורה ייתן שיעורי בית לתלמידים (מתוך דף 'תכנון זמן'): 
במהלך השבוע הקרוב, מלאו את הטבלה הבאה ורשמו כל מה שעשיתם בכל זמן נתון, ציינו גם זמן שלא עשיתם בו דבר, זמן שבילית על המחשב, זמן תנועות נוער, ארוחות עד לרגע בו הלכת לישון. (יש להסביר הרציונל לתלמידים: ברצוננו להכיר את אורחות חיינו במטרה לדעת היתרונות והחולשות שלהם. מודעות עצמית)

שיעור שני

10. 
בכיתה: המורה ינהל שיחה עם תלמידיו (האם היה קשה לעקוב אחר מהלך חייהם, האם עכשיו הם מוצאים בזה חשיבות....ובעיקר: האם למדו על עצמם משהו חדש?)

11. האם ההערות אשר בדף 'תכנון זמן' רלבנטיות וטובות? להוסיף הערות לטובת התלמיד הממוצע ולהעלות באתר ביה"ס.

12. כל תלמיד ירשום במחברתו דבר אחד שהוא מוצא לנכון לתקן (בזבוז זמן...יעילות...)

13. שוב...התייחסות המורה והתלמידים לדברים (למה לתקן? אילו דברים...ועוד, עפ"י אופי הכיתה)

14. בבית: כל תלמיד ישתדל (כשיעורי בית) לתקן ולהתייחס בכובד ראש לדבר שלקח על עצמו לתקן.

שיעור שלישי

15. 
בכיתה: דיווח ושיחה

16. המורה יכול לשוב לנושא בכל תקופת זמן שיבחר: לשוחח עם הכיתה, לעקוב (ניתן לבקש מהם דיווח בפורום מתאים באתר ביה"ס) אחר מעשיהם, לבצע שינוי נוסף בחייהם.

17. ניתן לתת שיעורי בית: מה הוריהם חושבים על ניצול הזמן שלהם? שההורים יכתבו בפורום מתאים.
Comments