פעילות קורס קיץ

מיכאל, רכז מתמטיקה אמר שיש קורס קיץ, (אהב מה שעשינו עם משפחת המרובעים) אמרנו לו בסדר. נו, נחמד לנסוע לנווה אילן וללמד מתמטיקה, כל החיים חלמתי על זה. 'תסבירו להם מושגי יסוד, שידעו לקרוא שאלות : זה גדול מזה, החלק האחד קטן מהשני....'

יאיר ואני קנינו גזרים, תפוחי אדמה (האמת שאני אוהב גם מרקים וגם סלט יווני, לכן הכיוון היה משולב). חתכנו ירקות, 'אתם רואים החלק הזה גדול מהשני...' המחשנו להם דברים שבשאלות מתמטיקה נראים תיאורטיים ולא נוגעים במציאות

הפעילות שיאיר ואני עשינו בקורס קיץ:
15 דקות – שיחה (כך פתחנו את המפגש)
יאיר: פרימה ביקשה מאתנו להסביר דברים במתמטיקה ועברית.
אלי: מה הבעיה?
יאיר: קשה להבין דברים בעברית הקשורים למתמטיקה, או יותר נכון קשה להבין מתמטיקה שכתובה בעברית.
אלי: גם אני לא מבין!
יאיר: איך אני אסביר לך ?! קח דוגמה: השיער שלי ארוך פי 100 מהשיער שלך...
אלי: השיער שלי קצר פי 100 מהשיער שלך ???
יאיר: כן, אבל השיער שלי ארוך יותר מהשיער שלך ב 50 ס"מ.
אלי: אתה רומז שאין לי שיער?
יאיר: לא, יש לך שיער, לכל הפחות מילימטר.
אלי: כמה זה מילימטר ??
יאיר: (מראה סרגל אבל בלי הסבר)
אלי: נו יאללה, בקיצור מה פרימה ביקשה ??
יאיר: להסביר כמה מלים בעייתיות במתמטיקה, לכל הפחות 10 כל היותר 30.
אלי: תחליט, פחות או יותר ?? מה אתה מתכוון ??
יאיר: לא פחות מ 10 מלים, ולא יותר מ 30 מלים.
אלי: אתה חושב שהילדים הבינו?
יאיר: אני מקווה שלפחות אחד הבין – (שואל כמה תלמידים, לכל הפחות לכל היותר)
אלי: כל אחד ואחת מכם תרשמו בדף שקיבל הסבר במלים שלו או שלנו על המלים שהסברנו.
יאיר: מי כתב יותר מעשר הסברים למלים שדיברנו? מי כתב פחות משלוש הסברים למלים ?
אלי: דברנו על המלים הבאות: קטן ב... גדול ב... לכל היותר... לכל הפחות... גדול פי... קטן פי... יותר מ... פחות מ...
יאיר: צריכים להיות לכם לפחות שמונה הסברים.
אלי: לא יותר ולא פחות, שמונה לפחות.
יאיר: ותוסיפו עוד אחת, לפחות עוד אחת.

רשימת מלים לעבודה והבנה
קטן ב... __________________
גדול ב... __________________
לפחות __________________
לכל היותר __________________
לכל הפחות __________________
יותר מ... __________________
פחות מ... __________________
מהווה (שווה ל...) __________________
גדול פי... __________________
קטן פי... __________________
אמצע __________________
חוצה __________________
ספרה __________________
מספר __________________
היקף __________________
שטח __________________
תת-דפים (1): פעילויות
Comments