המאה התשע-עשרה

הייה יוזם - "מוזיאון חי המאה ה-19"
שבור נוסחאות חשיבה, פעל אחרת, תפתיע: 

לפני שנים, כאשר הייתי רכז פדגוגי של בית הספר, קיימנו יום רב–תחומי (אינטרדסיפלינרי) סביב הנושא: "מסכה": איפור, סרטים, הרצאות (יחד עם ההורים, משאב נהדר.) דיצה וגם אני.

מאז ומתמיד אני נהנה לעבוד עם מורים שונים. יאיר שותפי לאתר ולהוראה מוכן ומזומן לצאת להרפתקאות מאתגרות וקשות.הרכזת הפדגוגית של בית הספר הודתה שפחדה שרעיון "מוזיאון חי" יכשל. יאיר ואני קפצנו ראש לתוך המוזיאון והשתדלנו שנישאר בחיים.

הרעיון היה ששלושה ימים נלמד אחרת, נשבור את השגרה. השגרה היא האויבת הראשית של המורה ושל התלמיד. רצינו להוכיח שניתן ללמוד אחרת, ללא משאבים (מלבד רצונם הטוב של ידידינו המורים) ועם הרבה חשק והנאה. לקחנו את הנושא של 'המאה ה-19' (רעיון של יאיר) כי מצאנו שהוא נושא מסכם מתאים לכיתות ח' ויש בו הכול: ספרות, היסטוריה, של"ח, תנ"ך, חינוך גופני, מוזיקה, אומנות ומה לא??????? (אהבתי את הנושא של 'ענישה בהתאם להתפתחות הטכנולוגית' – תארו לכם שהיינו מקבלים יד חופשית בבית הספר? אלוהים אדירים!)
המורים התנדבו לעזור, להעביר סדנאות, להוביל טיול. 

שלושה ימים שברנו את המסגרת, תלמידים נשלחו לסדנאות, צפו בסרטים, צילמו סרטון, טיילו ותכננו. מבחינתנו, נקודת השיא הייתה בתי הקפה שהקימו בסגנון המאה ה-19. קישטו, השמיעו מוזיקה, שיחקו. הכול בסגנון התקופה. כרגיל, כאשר מאתגרים אותם, הם משכמם ומעלה. מורים שהגיעו לבקר או 'מילאו מקום' במסגרת המוזיאון, נדהמו.

כתבה בעיתון "זמן מבשרת"

מכתב תודה לאלי אבני ממנהלת בית הספר

מכתב תודה ליאיר פרבי ממנהלת בית הספר

תת-דפים (1): פירוט הפעילות
ą
catava.gif
(759k)
Yair Farby,
22 בדצמ׳ 2011, 0:53
ą
Yair Farby,
22 בדצמ׳ 2011, 0:53
ą
Yair Farby,
22 בדצמ׳ 2011, 0:53
Comments